2012. május 25.

Cserepes csirke

Évekkel ezelőtt kaptam Bulgáriából egy cserépedényt. Azon kívül, hogy nagyon mutatós darab, még igen praktikus is, mivel ezek a cserépedények hihetetlen finom ízű ételeket képesek varázsolni pár óra alatt a belsejükben.
Nagyon szeretek benne kísérletezni, de az egészen egyszerű ételeket is szívesen dobom össze, hiszen csak egymásra kell rétegezni a különböző alapanyagokat és a cserépedény elvégzi a maga dolgát, fantasztikus ízű egytálétel keveredik ki belőle!


Hozzávalók:
10 db csirke felsőcomb
2 fej pucolt vöröshagyma
1 paprika
2 paradicsom
6 gerezd fokhagyma
20 dkg gomba
10 dkg baconszalonna
2 szál friss rozmaring
2 dl száraz fehérbor

bors
liszt

Első és legfontosabb lépésként a cserépedényt és a tetőt beáztattam vízbe, hogy a sütés során a hőtől ne repedjen szét.
A csirkecombokat alaposan megmostam, megtisztítottam a rajta maradt pihéktől, majd besóztam. A megpucolt vöröshagymát, paprikát, paradicsomot és fokhagymát karikákra vágtam. A gombát megmostam, majd negyedekbe, a kisebbeket csak félbe vágtam. A baconszalonnát nagyobb csíkokra szeleteltem. Aztán a csirkecombokat megforgattam a lisztben és kevés olajon serpenyőben mindkét oldalukat megpirítottam, majd felöntöttem a 2 dl borral és hagytam kicsit párolódni a pikáns lében. (azért jó átforgatni lisztben, mert egyrészt így a csirkében benne maradnak az értékes levek, másrészt a liszt kicsit besűríti a mártást)
Majd következett a rétegezés. A tál aljára tettem annyi combot, amennyi kényelmesen belefért egymás mellé, majd jött rá hagymakarika, paprika, paradicsom, fokhagyma, gomba és szalonna. Végül megszórtam rozmaringlevéllel, sóztam és borsoztam és ráöntöttem a serpenyőből a boros lé felét. Aztán megint comb következett, rá a zöldségek, gomba, szalonna és a maradék bor. Rászórtam a maradék rozmaringlevelet, sóztam, borsoztam és felöntöttem annyi vízzel, ami az utolsó sort már pont nem fedi el. (ugyanis a csirke fog magából annyi lét engedni a párolódás során, ami végül a combok tetejéig fog érni)

180 fokos sütőben kb másfél órán át pároltam, majd levettem a fedőt róla, feltekertem a sütőt 200 fokra és még fél órán át sűrítettem a levét.
Kiszaggatott nokedlivel és tejföllel tálaltam, de lehet mellé krumplit vagy tésztát is kifőzni!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...