2014. augusztus 27.

Spenótos-kéksajtos rizottó

Ismét új rizottó került fel a palettára, már nem  is számolom, hányfélét készítettem az elmúlt pár év alatt.
Ezt a rizottót Velencében ettem tavasszal, így könnyű dolgom volt, csak le kellett utánoznom. És mivel látványkonyhában készítették, így csak szépen kilestem a trükköket és itthon már rotyogott is a finom rizottó.
Íme, a recept.

Hozzávalók 4 személyre
4 nagy marék rizottó rizs (kb 300 gramm)
1 liter zöldség alaplé (ha kevés lenne a főzés végére, lehet még kevés vízzel pótolni)
30 gramm vaj a sofrittohoz
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 doboz mélyhűtött spenót (450 gramm)
1 evőkanál mascarpone

bors
szerecsendió
70 gramm vaj a pihentetéshez
5 dkg reszelt parmezán sajt a pihentetéshez
kéksajt

A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam, és 30 gramm vajon, valamint 2 evőkanál olívaolajon serpenyőben, lassú tűzön kb 10 perc alatt puhára pároltam (de nem pirítottam). 
Hozzáadtam a mélyhűtött spenótot, amit előtte kiengedtem, sóztam, borsoztam, kevés szerecsendiót reszeltem rá és hozzáadtam 1 evőkanál mascarponét. Hagytam az egészet kicsit összefőni, majd következett a rizs,  amit lazán a spenótos szószba szórtam.

Ezután közepesre vettem a lángot, majd az előre elkészített, de a rizottókészítés alatt folyamatosan forrón tartott zöldség alaplevet merőkanalanként adagoltam a rizshez, mindig megvárva, hogy magába szívja az értékes levet. Közben finoman, lágyan kevergettem, masszíroztam a rizsszemeket, hogy minél krémesebbé váljon a rizottó.

Összesen kb 20 perc alatt "al dente" lett (azaz a rizs kicsit roppanós maradt),  majd elzártam alatta a gázt és hozzáadtam a 70 gramm vajat és a kevés parmezánt. Fedővel lefedve 3-4 percig hagytam olvadni.
Tálaláskor a kiszedett spenótos rizottó tetejére csipkedtem a kéksajtból, ami a forró rizottón szépen olvadozott. Összekeverve pedig mennyei ízt adott neki.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...