2013. október 7.

Pehelykönnyű túrós pite

Hónapokkal ezelőtt néztem ki egy csodás , habos-túrós pitét Lilian blogján, a Zamat és illat számomra igencsak csábító receptjei között. Elhatároztam, hogy elkészítem, de feledésbe merült az ötlet. Aztán újra megláttam a múlt héten Kisildinél, és ekkor már nem vártam tovább: megcsináltam.
Csak azt sajnálom, hogy nem vettem rá magam sokkal hamarabb, ugyanis ez a süti isteni! A tésztája omlós, a közepén lévő túrókrém tényleg habkönnyű. Nekem nagyikám túrós pitéje jutott róla eszembe, az volt ilyen habos pilleség. Ha ti is ettetek gyerekkorotokban ilyen békebeli túrós sütit, akkor mindenképpen készítsétek el. Ha pedig még nem kóstoltátok, akkor azért csináljátok meg gyorsan, mert ez a süti bizony kihagyhatatlan!

Hozzávalók egy 25*35 tepsihez:
a tésztához:
30 dkg liszt
50 gramm friss élesztő
0,5 dl tej
1 teáskanál cukor
4 tojássárgája
15 dkg puha vaj
csipet só

a töltelékhez:
75 dkg túró
20 dkg porcukor
1 rúd vanília kikapart belseje vagy 1 zacskó vaníliás cukor
1 kezeletlen citrom héja lereszelve
10 dkg mazsola (ízlés szerint)
1 evőkanál liszt
4 tojásfehérje kemény habbá verve


Kezdem a hibával: sajnos csak 500 gramm túróm volt itthon, ami ehhez a tepsimérethez ugyan elég volt, de lehetett volna magasabb is a túrókrém, így mindenképpen ajánlom a fenti adagok pontos, tepsi méretével arányos betartását.
És most jöjjön az elkészítés, lépésről lépésre.


A lisztet egy keverőtálba tettem, közepébe az öklömmel mélyedést fúrtam. Ebbe öntöttem a cukorral összekevert tejet és belemorzsoltam az élesztőt, majd 10 percig hagytam felfutni. Közben kézi habverővel habosra kevertem a vajat és a tojássárgákat és az élesztős liszthez adtam. Csipet sóval meghintettem, majd robotgép dagasztó funkciójával alaposan kikevertem.
Letakarva 1 órán át hagytam kelni.

Közben elkészítettem a tölteléket, azaz a túrót a porcukorral, a vaníliával, a citromhéjjal alaposan elkevertem (mazsolát is lehet tenni bele, de én nem szeretem, így most kihagytam), majd a lisztet is belekevertem. Egy habverővel keményre  vertem a tojások fehérjét és nagyon óvatosan a túrós krémhez kevertem.

A tésztát kétfelé osztottam és elővettem a tepsit, amit kibéleltem sütőpapírral. A tészta egyik felét akkorára nyújtottam, mint a tepsit és a sütőpapírral bélelt tepsi aljára terítettem. Erre halmoztam a habos túrókrémet, majd a tetejére is a tepsi méretére nyújtott tészta másik felét tettem. (ez sütés közben egy picikét összement, de a szeleteléskor ugyebár úgyis jól meg kell kóstolni a széleket ;-)

200 fokos sütőben 30 percen át sütöttem, majd szépen felszeleteltem. Tálaláskor érdemes porcukorral meghinteni (nekem sajnos pont elfogyott, másnap pedig repültem Hollandiába, így porcukor nélkül fotóztam és anélkül ettük, de így is isteni volt!)

3 megjegyzés:

  1. Hallgatok Rád, Marka - csodásan fest ez a sütemény!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Ági! Tényleg érdemes magasabb túrós réteggel kipróbálni, legközelebb (ami nem is lesz olyan soká) tuti extra magas lesz :-)

    VálaszTörlés
  3. Imádom ezt a süteményt, örülök, hogy Te is csatlakoztál a pehelykönnyű túrós pite kedvelők klubjához... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...