2012. szeptember 5.

Sajtos-köményes rúd extra gyorsan

Amikor vendégek jönnek, vagy csak egyszerűen kiülünk sörözni, mindig jól esik egy kis ropogtatnivaló. Az emberek ilyenkor általában előveszik a jó öreg zacskós chipset, vagy sós mogyorót.
Én pedig előveszem a leveles tésztát. És jön a varázslat: 15 perc alatt kész a sajtos rúd. Finom, omlós, de mégis ropogós, és bármennyit is készítesz , nem fog maradni belőle egy morzsa sem!
Itt is felhívom a figyelmet a kreativitásra! A tésztát bármivel lehet ízesíteni: sajttal, köménymaggal, tepertődarabkákkal, pizzakrémmel, szardelladarabkákkal, olívabogyóval, pirított hagymával, sonkával. A lényeg, hogy csupa-csupa kedvenc borítsa a kis rudakat.

Én most sajtos-köményeset készítettem, íme a hozzávalók:
1 csomag előre kinyújtott leveles tészta (lehet mélyhűtött tömb is és frissen is gyúrhatjuk)
1 marék köménymag
reszelt trappista sajt
1 tojás

A leveles tésztát sütőpapírral kibélelt tepsire fektettem, majd a felvert tojással egy ecset segítségével alaposan megkentem. Erre szórtam a köménymagot, majd éles késsel hosszában és széltében is felvágtam úgy, hogy csinos kis rudakat kapjak (kb 2cm*10cm-eseket)
A felvágás után megszórtam reszelt sajttal és betoltam a sütőbe kb 10 percre (a sajt a tetején szép aranybarna lett.)

Amikor kivettem, vártam hogy kicsit kihűljön, majd óvatosan szétválasztottam a sajtos részen összeolvadt rudacskákat és már tettem is tányérra.

Egy jó hideg sör mellé nincs is finomabb nassolni való!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...