2012. április 21.

Mennyei csokoládéfelfújt

Minden vágyam volt, hogy egyszer legyenek apró kis szuflés edénykéim. Aztán pár hete végre  megvettem egy 4 darabos szettet. Végtelen boldog voltam, forgattam, csodáltam a kis edénykéket és magamban már elképzeltem, milyen finomságokat fogok benne készíteni. Természetesen tudtam, hogy a felfújt készítése nagy kihívás, rengeteg gyakorlat és tudás kell hozzá, így kellő tisztelettel is álltam hozzá. A felfújtkészítést persze már megelőzte jópár hónap neten való tanulmányozása, jópár főzőműsorban a titkok és trükkök megfigyelése. És persze sok-sok hasonló technikát igénylő édesség elkészítése (pl francia csokitorta).
Aztán ma délután összeszedtem a bátorságom és belevágtam.

Hozzávalók (Stahl Judit kiváló receptje alapján):
4 kis szuflés edény
100 gramm (azaz 1 tábla) étcsokoládé
2 szobahőmérsékletű egész tojás
2 szobahőmérsékletű tojássárgája
5 dkg cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
kevés puha vaj és kis liszt a formák kikenéséhez

Először is kb 1 órával a készítés előtt kivettem a tojásokat a hűtőből és két külön edénybe tettem a 2 tojássárgáját és a 4 tojás fehérjéjét. (a maradék 2 tojás sárgáját eltettem a hűtőbe) Majd fogtam az edénykéket, alaposan kikentem vajjal, megszórtam liszttel. És itt gyújtottam be a sütőt, 220 fokra állítva a hőmérsékletet.
Aztán a tojások fehérjét először lazán felvertem lágy habbá, majd a cukrot hozzáadtam és addig vertem tovább, amíg kemény és fényes hab nem lett belőle.
Közben takaréklángon odatettem egy lábosban vizet, rá egy kis edényt, amibe beletörtem a tábla csokit és hagytam, hogy szépen olvadozzon. Amikor megolvadt, levettem a vízgőzről, hagytam kicsit hűlni, aztán kézi habverővel hozzáadtam a 2 tojás sárgáját. Itt mondom el, hogy várjátok meg, amíg az olvasztott csoki kihűl, különben összerántja a sárgáját és rántottás csoki lesz az eredmény (anno francia csokitortánál már megjártam vele!)
Szóval összekevertem alaposan a csokit és a sárgáját, hozzátettem a kiskanál vaníliakivonatot (nem aromát, nem vaníliás cukrot és nem kikapart belsőt!)
Aztán jött a trükkös rész. Fogtam a habot és evőkanalanként adagoltam a csokis krémhez úgy, hogy csak finoman összeforgattam, nehogy összetörjön a hab. Ez nagyon lényeges momentum, különben a felfújt nem fog felemelkedni, hanem összeesik.
Végül az edénykék háromnegyedéig szedtem a csokihabot, majd betoltam a 220 fokra előmelegített sütőbe.
Pontosan 17 percig sütöttem (közben TILOS nyitogatni a sütőajtót, mert a felfújt összeesik!!!)
A tálalást nagyon gyorsan kell csinálni, a felfújt az az étel, amit azonnal kell fogyasztani, pár perc várakozástól a csodás hab összeesik. A sütőből kivéve a már előre kikészített porcukorral meghintettem, mellé tettem 2-2 olvadt csokiba mártott epret és már faltuk is.
A felfújt akkor tökéletes, ha a teteje egy kicsit roppan, amikor belenyomom a kanalat, de a belseje még kicsit folyós. Az angyalok eledele lehet ez a Mennyországban, úgyhogy próbáljátok csak ki otthon is Angyalkáim!:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...