2014. február 15.

Csokoládés bacon

Minap a híradóban hallottam döbbenten, hogy egy amerikai édességboltban a legkeresettebb Valentin napi édesség a csokoládés baconcsík. Állítólag csak poénból indult, gondolták, úgysem veszi meg senki, de akkora sikere van, hogy többezer (!!!) darabot eladtak már.
Beindult a fantáziám, borzasztó vágyat éreztem, hogy megkóstoljam. De ugye Amerika messze, így kénytelen voltam rászánni magam.
És az eredmény döbbenetes. Mármint döbbenetesen JÓ! A férjemmel úgy kóstoltattam, hogy nem árultam el neki mi az. És meg is volt a hatása, ugyanis teljesen odavolt érte, egymás után ette a csokis-sós csíkokat. A gyerekek is falták, bár ők mindent falnak, amin csoki van :-)
Nekem is bejött, így azóta már újabb adagot kellett csinálnom.
Szerintem vessétek a sarokba az előítéleteiteket és próbáljátok ki. Először csak mondjuk 2 szelet baconnal és ha mégsem jön be, nem fáj a szívetek a kukába dobni. Ha meg úgy jártok, mint én, a következő adagot már lehet nagyban készíteni :-)

Hozzávalók:
7 szelet baconcsík
100 gramm étcsokoládé
50 gramm fehércsokoládé
+ 5 gramm a csíkozáshoz.

Először kisütöttem a szalonnákat. Mindegyiket félbevágtam keresztben, hogy mégse legyenek olyan hosszúak, majd gondosan figyelve rájuk, folyamatosan forgatva, egyenletesen megpirítottam egy tapadásmentes serpenyőben. Ez a legkényesebb része a készítésnek, ugyanis a baconnek muszáj ropogósra sülnie, különben egy rágós zsírcafat fog lapulni a csokiréteg alatt, amit alig lehet elcsócsálni.
Szóval, miután jó ropogósra sütöttem a szalonnacsíkokat, félretettem hűlni.
Ezalatt a 100 gramm étcsoki és az 50 gramm fehércsoki kétharmadát egy tálba tettem és vízgőz felett (vagy lehet mikróban is, csak óvatosan , nehogy túlforrósodjon) felolvasztottam. Majd hozzátördeltem a maradék egyharmadnyi csokoládét és addig kevertem, amíg az össze darabka el nem olvadt - azaz temperáltam a csokoládét. Erre azért van szükség, hogy a csokiburok is roppanós legyen és ne olvadjon szanaszét az ujjaink közöt. Persze, aki nem akar vacakolni, megolvaszthatja az egész csokit, temperálás nélkül is.
Miután a csoki megolvadt, a már kihűlt baconcsíkokat beleforgattam úgy, hogy mindenhol bevonja a csokoládé. Alaposan lecsöpögtettem, majd egy tálcára helyeztem és ment a hűtőbe kb 5 percre. Ezalatt a csokoládé teljesen megdermedt rajta. Ezután egy kis zacskóba tettem az 5 gramm fehércsokit és mikróban felmelegítettem, majd a zacskó végén egy kis lukat vágva, fehércsoki csíkokkal díszítettem a csokis baconcsíkokat.
Újból hűtőbe tettem pár percre, majd jóízűen elfogyasztottuk a különlegességet!
Na, kipróbáljátok?

6 megjegyzés:

  1. Hát, tényleg elég bizarrnak tűnik... de a lényeg hogy ízlett nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Uuuu! Ez mennyire jó lehet! Imádom a sós+édes dolgokat együtt! Én tuti ki fogom próbálni! :))) Köszönöm a tippet! :)

    VálaszTörlés
  3. Én bizony hamarosan kipróbálom! Szerelmese vagyok a különleges sós-édes ízeknek. Amerika meg messze van ... Még szerencse, hogy Marka pedig nem.

    VálaszTörlés
  4. Ez jó! Annak idején nagy Mese sajt imádó voltam, talán ez is nyerő lesz.Magyaros változatként, ki kellene próbálni tepertővel is:-) Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Létezik már mangalicatepertős csoki, Chocoliza néven fut :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...