2012. november 9.

Chimichanga, avagy csimicsanga


A nagyobbik fiam hatalmas Shrek rajongó, tudjátok, az a zöld izé (na jó, OGRE), ami a füléből kiszedett fülzsírt használja gyertyának és beleszeret a királylányba és boldogan próbálnak élni.
Nos, a negyedik részben kitör a balhé, Shrek visszarepül az időben, a királylány azt sem tudja, hogy Shrek kifiaborja (pedig amúgy a férje). Egy hatalmas csapat ogre pedig egyfolytában "csimicsangát" eszik egy mexikói beütésű ogreszakács lelkes munkájának eredményeképpen.
Már a mesében is megfogott a csimicsanga (mi a fene lehet ez???), de igazán kíváncsi akkor lettem, amikor minap a "Vejedre ütök" című, csupacsupa sztárokat felsoroltató remek vígjátékban is előkerült a "csimicsanga".
Na, ez már bizony olyan erős benyomást tett rám, hogy rákerestem a neten.
Szerencsére ráleltem Jesus Nanez mexikói séf videójára, ahol bemutatják ennek a mexikói finomságnak a csirkés változatát.

A chimichanga egyébként egy tipikus mexikói étel, aminek fő összetevője a tortilla és a hús (lehet csirke, marha vagy sertés is), ezen kívül babpüré, guacamole és salsa az állandó hozzávaló. Ezen felül lehet még variálni ízlés szerint zöldséggel, sajttal, tejföllel. A megtöltött tortilla-batyukat pedig olajban vagy sütőben lehet kisütni.

Én most a fent említett videóban bemutatott chimichangát fogom elkészíteni, de persze lehet kísérletezni, és ugyebár ismét csak a fantázia szab határt!

Hozzávalók
4 nagy tortilla lap
113 gramm babpüré ( én konzerv babot turmixoltam pépesre)
113 gramm apróra vágott vöröshagyma
113 gramm apróra vágott paradicsom
113 gramm apróra vágott zöldpaprika
1/2 teáskanál zúzott fokhagyma
450 gramm kicsontozott, bőr nélküli csirkecomb (lehet csirkemell is, de jobban szeretem a combot)

bors
guacamole
tejföl
csípős salsa (halapeno paprikából készült zöldséges kence)
olaj a sütéshez

A csirkehúst apró kockára vágom, serpenyőbe teszem, majd hozzáöntöm a hagymát, a paradicsomot és a zöldpaprikát. Sózom, borsozom és fedő alatt 45 percig párolom.
Amikor letelt a 45 perc, a húsokat apró kis cafatokra tépem 2 villa segítségével.
A babpürét egy edényben kicsit felmelegítem és félreteszem.
A tortilla lapot egy palacsintasütőn kicsit átmelegítem, ettől hajlékony lesz és az összehajtáskor nem törik meg, így a töltelék bent marad.
A melegítést követően a tortillát megkenem babpürével, a közepére halmozom a zöldséges hús egynegyedét, majd ízlés szerint guacamolét, tejfölt és salsát adok hozzá. És következik a hajtogatás. A tortilla két szélét behajtom, majd a hozzám közelebb eső részét felhajtom, amíg a töltelék engedi, ezután felgörgetem a tortilla tetejéig. Így egy kis batyut kapok, amit aztán forró olajban 10 perc alatt aranybarnára sütök.

Tálaláskor guacamolét, tejfölt és salsát kínálok hozzá, esetleg a még forró tortillát reszelt sajttal is meg lehet szórni.

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...